Keréktárcsa (felni) javítás
A keréktárcsa sérülését általában kátyúba hajtás vagy útpadkára való felhajtás okozza.
A sérült, deformálódott keréktárcsa:
- útburkolattal való kapcsolata, a sérülés mértékben romlik
- rezonanciát, vibrációt okozhat
- csökkenti a komfortérzetet
- csökkenti a gumiabroncsok és a futómű alkatrészeinek élettartalmát
- veszélyeztetheti a biztonságos közlekedést
Ha a keréktárcsa pereme sérül meg, a keréknyomás rövid időn belül nagymértékben csökkenhet.
Ekkor van szükség a keréktárcsa (felni) javítására. A felni javítását és gumi le- és felszerelését is telephelyünkön található gumiszerelő műhelyünkben végezzük. A gumiabroncsok állapotának megőrzése érdekében a felni javítás után javasoljuk a futómű ellenőrzését és szükség esetén a futómű beállítását.
![]() |
||
Felni javító gép |
Gumiszerelés
Vállaljuk bármilyen személygépjármű, kistehergépjármű és kisbusz kerékcseréjét, gumiszerelését, defektjavítását, téli - nyári gumiszerelését előzetes bejelentkezés alapján. Bejelentkezés személyesen, telefonon vagy Ez az email cím védett a spam robotoktól. A megtekintéséhez JavaScript szükséges.-ben.
Hasznos tudnivaló: Azokon a járműveken, melyeken külön-külön keréktárcsán található a téli és nyári gumigarnitúra, azokon szezonon váltásnál nincs szükség gumiszerelésre, de a centrírozást ajánlott elvégeztetni! Erre azért van szükség, mert ez alatt az egy év alatt a kerék kiegyensúlyozása megváltozhat.
Képek a gumi szerelő műhelyről
Klikk a képre a nagyobb méretért!
![]() |
![]() |
Computeres diagnosztika
Mivel a mai modern autók nagy része telis-tele vannak elektronikus rendszerekkel, alkatrészekkel és érzékelőkkel, ezért sok esetben csak egy számítógéppel lehet megjavítani vagy a meghibásodást felderíteni. Ezt nevezzük számítógépes diagnosztikának. Tehát már a hiba megállapításához is nélkülözhetetlenek a komoly tudással rendelkező diagnosztikai szoftverek és eszközök, amelyekkel, sokkal pontosabb a hiba megállapítása. Ennek köszönhetően nagymértékben lerövidül a javításra fordított idő és így elkerülhetőek a felesleges alkatrészcserék, amivel ügyfeleink pénztárcáját kíméljük.
Leggyakrabban a műszerfalon a „check engine” nevű lámpa szokott hibát jelezni. Ezt MIL lámpának (Malfunction indicator lamp - hibajelző lámpa) is szokták nevezni. Olyan esetekben világít, amikor az autóban található motorvezérlő egység (ECU - Engine Control Unit) öndiagnosztikai rendszere valamilyen hibát észlel a motor működésében, melynek oka akár több ezer hibakód is lehet, amiknek a felderítését csak a megfelelő diagnosztikai eszköz és a rajta lévő szoftver segítségével lehet elvégezni.
A „check engine” hiba nem mindig társul érezhető hibajelenséggel, ugyanis a mai autók képesek a hiba megjelenése után „vészüzemben” is tovább működni, így a jármű tovább tud haladni a hibajeltől függetlenül.
A computeres hibakód kiolvasás bruttó díja: 5.000,- Ft, melyet szinte minden esetben soron kívül el tudunk végezni.
Futómű állítása 3D-ben
Mikor van szükség futómű állításra?
Ajánlott évente egyszer, vagy az alábbi esetekben előfordulásakor érdemes ellenőriztetni, és ha szükséges beállíttatni az autó futóművét:
- új gumiabroncsok felszerelése esetén ajánlott
- kopogó hang hallható a futómű felől
- kormányrázás
- a kormánykerék nem tér vissza egyenes állapotba a kanyarodás befejezésével
- gumiabroncsok rendellenes kopása esetén
- egyenes úton való haladáskor a kormánykerék ferdén áll
- egyenes úton való haladáskor a gépjármű valamelyik irányba elhúz
- kanyarodásnál búgó hang hallható a kerekek felől
- valamely futómű vagy kormánymű alkatrész cseréje után
- nagy erőhatás érte a kereket (pl.: nagyobb sebességgel kátyúba-, járdaszegélyre hajtásnál)
Fontos tudnivaló: A pontosan beállított futómű, nem csak a biztonságos közlekedés egyik alapfeltétele, hanem a pénztárcánkat is kíméli, hiszen a nem megfelelő beállításokkal már változik a fékút, egyenes futás, kanyarstabilitás, ami akár balesethez is vezethet és fokozott igénybevételnek, terhelésnek teheti ki a futómű alkatrészeit és a gumiabroncsokat, amelyek a cseréje hamarabb esedékessé válhat.
A futómű állítás menete:
- Előzetes bejelentkezés személyesen, telefonon vagy Ez az email cím védett a spam robotoktól. A megtekintéséhez JavaScript szükséges.-ben.
- Futómű-ellenőrzés - megemeljük a gépjárművet és ellenőrizzük a futómű alkatrészeit (ilyenkor átvizsgáljuk az autó egyéb alkatrészeit is a megemelést kihasználva) - ugyanis csak a kifogástalan állapotban lévő futóművet szabad beállítani.
Amennyiben kollégánk valamilyen rendellenességet tapasztal, a futómű ellenőrzés folyamán, akkor tájékoztatjuk Önt a feltárt hibáról és kérésre árajánlatot adunk a szükséges alkatrészekről és annak cseréjéről. Ebben az esetben, a futómű-ellenőrzés díjtalan. - Futómű állítás - ha munkatársunk az ellenőrzés során mindent rendben talált, akkor rászereljük a futómű állító berendezés technikai alkatrészeit az autóra. Beállítjuk a gyártó által előírt geometriai értékeket. A bemérés előtti és az állítás utáni értékekről kinyomtatott bizonylatot adunk ügyfelünknek és cégünk is archiválja.
Ha már a futómű állító gépre kapcsoltuk a járművet és a mérés alapján a geometriai értékek megegyeznek a gyártó által meghatározott értékekkel, a futómű állítás szükségtelen. Ilyenkor nem az állítás díját kell kifizetni, hanem csak a műszeres ellenőrzést melynek díja bruttó: 3.000,- Ft személyautónál, kisteherautónál és kisbusznál is egyaránt.
Futómű állítás díja:
személygépjármű, kisteher, kisbusz futómű állítás:
Alap esetben az alábbi díjak érvényesek.
Abban az esetben, ha az állítási pontok korrodáltak, nem oldhatók, szükségessé válik megjáratás, esetleg szét - összeszerelése. Ennek további díja van és plusz időt vesz igénybe.
- első: 8.000,- Ft
- első + hátsó: 12.000,- Ft
Az árak az ÁFA-t tartalmazzák.
3D Futómű állító berendezés
|
JohnBean Arago típusú futómű állító berendezés |
Az autójavító szervizekben általánosan használt futómű-beállító műszerek 94-96%-os pontosságúak. Az általunk használt 3D-s, kamerás futómű állító, ellenőrző rendszer pontossága 98%. A berendezés néhány perc alatt nagy pontosságú és komplett mérést biztosít vizuális megjelenítéssel a jelenlegi és optimális beállítások meghatározása mellett. A Digismart technológiának köszönhetően a kamerák automatikusan a tükrökre fókuszálnak ezzel biztosítva a teljes szinkronizációt az emelő és a kamerák között. A mérés során és beállításkor egyszerű, könnyen értelmezhető grafikák segítik a kezelőt. A négypontos felfogatót 11" és 22" közötti keréktárcsákra szerelhető fel. A beállítást követően mentésre és nyomtatásra kerülnek a beállított értékek. Utóbbit a munka végeztével Ön megkapja.
Hasznos tudnivaló: A járda szélére való parkolásnál, vagy magasabb szegélyen való közlekedésnél ne tekerjük a kormánykereket teljes végállásig, mert ez is deformációt okozhat.
Ha a „fekvőrendőrt” vagy egy kátyút későn vesszük észre, ne fékezzünk át rajta. Előtte egy – két méterrel engedjük el a féket, majd, ha szükséges még, utána fékezzünk tovább.
Az első jel a futómű geometria eltérésére, ha nem a megszokott szögben áll a kormánykerék.
Gépjármű javítás, karbantartás, Időszakos karbantartás
Olajcsere szerviz
Az olajcsere szerviz magában foglalja:
- a gyártó által meghatározott minőségű olaj cseréjét
- szűrők cseréjét - olajszűrő, levegőszűrő, szükség esetén üzemanyag szűrő és igény esetén pollenszűrő cseréjét
- műszaki állapot átvizsgálás (futómű, fék, világítás, karosszéria, gumiabroncsok állapota, motor állapotának és segédberendezéseinek vizsgálata)
Intervallumhoz kötött alkatrészcserék:
- gyújtógyertya csere
- üzemanyagszűrő csere
- vezérlés csere
- váltó-, hajtóműolaj csere (automata vagy kézi váltós típusok esetén is)
Az intervallumok autótípusonként változhatnak és a gyártó által vannak meghatározva.
Minden autónál ajánlott minimum évente egyszeri teljes átvizsgálás!